Re: Doprava na Dvořákově ulici není bezpečná…

Re: Doprava na Dvořákově ulici není bezpečná…

Po zveřejnění článku o situaci na Dvořákově ulici jsme od čtenářů dostali několik emailů a podnětů, za které děkujeme. Rádi bychom se o ně s vámi podělili a reagovali také touto formou.

Podle paní F. je nezbytné zabývat se také situací na Jiráskově ulici za autobusovým nádražím směrem ke šroubárnám: „... ulice slouží jako spojka z města na cyklostezku. Přes parkující auta se proplétají cyklisti, je tam provoz ze Šroubárny a z Technických služeb [...] jezdí zde mnoho rodičů s dětmi a není to příjemné a ani bezpečné [...] přijíždí tudy mnoho turistů na kolech a první dojem z proplétání se mezi auty není to, co by jim Kyjov měl nabízet“.

S tématem dopravní situace ve městě souvisí i reakce pana K., který navrhuje zabývat se dopravou v návaznosti na krajské komunikace a pozornost věnovat též prostoru bývalé mlékárny.

Nejprve krátká odbočka: Obě tyto reakce ukazují, že námi prosazovaná snaha o koncepční řešení dopravy ve městě je správná. Podobné problémy jako na Jiráskově či Dvořákově totiž najdeme i na dalších místech ve městě – jejich společným jmenovatelem je, že dopravní situace se vždy řešila bez širších souvislostí, dalo by se říci od “křižovatky ke křižovatce”. Takový přístup přináší ale přesně ty problémy, s nimiž se nyní snažíme vypořádat. Proto jsme se, byť jako opozice, aktivně zapojili do práce na SUPM (Projekt udržitelné městské dopravy), který problematiku dopravy v jednotlivých ulicích řeší systematicky a v kontextu celého města. Do diskuze se podařilo zapojit odborníky, a to nejen místní. Práce na projektu se za spolek Pro Kyjov účastní dopravní inženýr Petr Valihrach, iniciátorkou a hlavní hybatelkou pracovní skupiny je kyjovská architektka Martina Černá. 

A teď zpět k čtenářským podnětům: Pro lokalitu u šroubáren byla v minulosti zpracována studie, která řešila osobní dopravu na ulici, ale také dopravní obslužnost blízkých průmyslových podniků. Studie však bez využití leží v šuplíku.

Návaznost městské dopravy na krajskou síť komunikací je náročnější projekt, který by měl vycházet z výše zmíněné celkové dopravní koncepce. Navíc vyžaduje součinnost s krajskými politiky a úředníky a jako opozice jej můžeme jen omezeně ovlivnit. Souhlasíme s pisatelem mailu a doplňujeme: kdy jindy o to usilovat, než teď, kdy je starosta města zároveň krajským radním.

K problematice obchvatu města se v nejbližší době vrátíme v samostatném článku, stejně jako k projektu zástavby prostoru bývalé mlékárny. Ten je zatím stále ve fázi příprav, Kyjov vybral vítěze studie, kterou dále rozpracovává. Uděláme maximum, aby zde vznikl funkční městský prostor vycházející z moderních urbanistických přístupů, nikoli z parciálních a často protikladných zájmů mnoha stran. 

Musíme zároveň poctivě říci, že práce na těchto tématech je během na dlouhou trať a od projektu k realizaci vede namáhavá cesta. Abychom se však dočkali viditelných výsledků, musí kromě jasného způsobu financování existovat také politická vůle a odvaha. My v opozici ji máme. Volba je na občanech. 

Děkujeme za vaše podněty a těšíme se na další.

red.

Read more