Ptáme se: Nový pracovník úřadu

Na zasedání zastupitelstva 3. 3. 2025 proběhla diskuse nad přijetím nového zaměstnance na úřad města Kyjova. Debata otevřená na zastupitelstvu pokračovala na sociálních sítích.
V souvislosti s dostupnými informacemi týkajícími se tématu položil tazatel následující dotazy:
- Kdo a na základě čeho rozhodl o přijetí „projektového manažera, PR manažera a koordinátora dotazníku“?
- Na zastupitelstvu pracovník sdělil, že byl osloven s nabídkou práce přímo. Kdo jej oslovil, z jakých důvodů oslovilo město právě jeho?
- Místostarosta sdělil, že byl přijat proto, že „je mladý a pracovitý“. Z jakého zdroje místostarosta informace čerpá?
- Byl s touto nabídkou osloven ještě jiný adept? Pokud ano, jaká byla kritéria výběru, pokud ne, proč?
- Jaká je pracovní náplň pracovníka a jakými kritérii a kým je hodnocena?
Na otázky odpověděla tajemnice úřadu (odpověď ke stažení zde). Sdělila, že pracovník byl přijat na svou pozici „na základě potřebnosti ze strany vedení města a na dobu určitou tří měsíců“. S nabídkou práce jej oslovil tajemník úřadu na návrh vedení města.
Kdo konkrétně ji oslovením pověřil, tajemnice neupřesnila.
Výběrové řízení nebylo vypsáno, neboť jde o tzv. neúřednickou pozici, na kterou není výběrové řízení nutné. S nabídnou byly „přímo osloveny další 2 osoby. Kritérii výběru byly základní znalost komunikace a styku s veřejností, analytické schopnosti a základy projektového managementu.“
Veřejná nabídka volného pracovního místa s datem nástupu od 1. 5. 2025 do vypršení smlouvy na dobu určitou u daného pracovníka byla „nad rámec zákona“ oznámena.
Oslovení konkrétní osoby zdůvodnila tajemnice „jeho dosavadní kvalifikací k výkonu pracovní pozice (...), širokými zkušenostmi s praxí výkonu obecní samosprávy, projektovým managementem (…) s PR – styku s novináři i veřejností (...), marketingem (…), znalostí reálií komunikace samosprávných celků získaných praxí v regionálních médiích.“
Bližší informace mimo toto obecné sdělení úřad nepodal.
K dotazu na kvalifikaci se písemně vyjádřil i místostarosta Čmelík, z jeho sdělení dovozujeme, že oslovení konkrétní osoby inicioval právě on:
„(...) Za své jsem vzal i jeho výčet několika zkušeností, které, mimo jiné, hrály roli v oslovení jeho osoby. Řekl jsem, že chceme mimo jiné dát prostor i mladým lidem směrem k pomoci rozvíjet město Kyjov (…), zdroj informace o mládí pochází z data jeho narození. Pracovitost odvozuju jak z osobní zkušenosti, tak z referencí jeho předchozích nadřízených.“
Kontext, v němž místostarosta získal s pracovníkem osobní zkušenosti, ani zdroj referencí v odpovědi nespecifikoval.
Pracovní náplň nového zaměstnance je široká: „zpracovává pro starostu a místostarostu ekonomické, právní nebo jiné analýzy, podklady pro politická jednání a vystoupení. Podílí se na strategickém plánování města, zpracování krátkodobých a dlouhodobých programů rozvoje města, zajišťuje participativní aktivity města, komunikuje s veřejností a podílí se na plánování a zajištění veřejných projednání a setkání se zástupci vedení města. Podílí se na informovanosti občanů a organizaci participativních projektů, komunikuje s místní akční skupinou a podílí se na společných projektech v oblasti propagace“.
Výkon zaměstnance hodnotí nadřízený, tedy tajemník úřadu, jemuž je hlavním kritériem hodnocení „kvalitní, řádné a včasné plnění pracovních úkolů a přístup zaměstnance k vykonávané práci”.
Děkujeme čtenáři občasníku Proč Kyjov? za položení dotazů a tajemnici úřadu za odpovědi.
Red.