Novinky ze zasedání Komise výstavby a urbanismu

Zastavme se ale nejprve u plánované rekonstrukce parkoviště za Kulturním domem (KD), která vyvolává některé otázky.
Rekonstrukce parkoviště za KD
Vedoucí Odboru rozvoje města (ORM) představil členům komise varianty rekonstrukce parkoviště za KD. V současné době je vypsaný dotační titul (výzva IROP – Cestovní ruch) mimo jiné na úpravy parkovacích ploch u „atraktivit cestovního ruchu“ (pozn. – nikoli poblíž kulturních památek a už vůbec ne u národních kulturních památek). Město by chtělo tuto dotaci na rekonstrukci parkoviště použít.
K plánované rekonstrukci parkoviště zaujala jasné stanovisko Ing. Arch. Martina Černá: Jedná se o plochu, na níž se dle územního plánu v budoucnu předpokládá nová výstavba, a není proto vhodné do tohoto místa investovat prostředky, ať už z dotace nebo bez ní. Součástí upraveného parkoviště by podle aktuálního plánu města měly být zapuštěné kontejnery na tříděný odpad a veřejné toalety (buňky). Z pohledu současného využití místa jde podle Martiny Černé určitě o vhodnou a potřebnou investici, ale město bohužel pro toto místo nemá vypracovaný žádný koncept a nemá vizi. I když se v případě zisku dotace jedná o realizaci s udržitelností pouze 5 let, lze předpokládat, že do nově vybudované infrastruktury nebude chtít nikdo zasahovat mnohem déle, než je tato minimální doba udržitelnosti. Martina Černá proto doporučila zaměřit se na nejnutnější úpravy stávajícího neutěšeného stavu parkoviště a zkusit najít jiné místo, kde by bylo možné dotaci použít. Na jednání KVU zmínila např. živelně vzniklé parkoviště u parku u kaple sv. Josefa. Vypracování konceptu nové zástavby za KD by mělo být dalším krokem.
Nová podoba autobusového nádraží
Na začátku jednání, které bylo spojené s Komisí životního prostředí, byla představena nová podoba kyjovského autobusového nádraží, vytvořená architekty ze studia Kokes Ambro, kteří návrh vypracovali podle zadání investora a majitele pozemku ČSAD Kyjov. Cílem úpravy je celková kultivace prostředí, efektivnější řazení autobusů a vybudování stavby se zázemím nádraží – s čekárnou, odbavovací halou, WC.
Pracovní studie je velmi ambiciózní, ale přináší také mnoho otázek. Proto se k tématu brzy vrátíme v samostatném příspěvku.
Přechod pro chodce na ulici Dvořákova
Práce na novém přechodu na ulici Dvořákova budou již brzy zahájeny. Ulice vede mezi dvěma velkými základními školami, nedaleko je i mateřská škola, a denně proto ulici přechází mnoho dětí. Ulice je dlouhá, rovná a svádí k rychlejší jízdě. Autobusové zastávky a kontejnerová stání bránící ve výhledu celkové situaci nepomáhají. Přejít ulici v exponovaných dobách, kdy rodiče vozí děti do škol, je obtížné a nebezpečné.
Stávající umístění autobusových zastávek i kontejnerových stání není s přechodem slučitelné, a proto dojde k přesunu jedné ze zastávek tak, aby byl přechod vždy před autobusem stojícím v zastávce. Kontejnery na tříděný odpad se ze stávajícího místa přesunou.
Oprava chodníku na ulici Nětčická
Členům komise byly představeny dvě varianty úpravy chodníku na ulici Nětčická – na křižovatce s ulicemi Klínky a Karla Čapka. Chodník se ve směru do kopce zužuje a u křižovatky je kvůli opěrné zdi velmi úzký. Odbor rozvoje města chce tuto lokalitu vyřešit v rámci plánovaných úprav chodníků a přechodů pro chodce jiv této lokalitě. Komise doporučila variantu, jež je v souladu s bezpečnostním auditem – rozšířit chodník na normovou šířku s optimální délkou přechodu pro chodce a zúžit vozovku. Takové řešení odpovídá současnému trendu v budování komunikací – silnice mají být v minimální šířce určené pro daný typ komunikace. Toto řešení umožní vybudovat širší a bezpečnějších cesty pro pěší.
Parkování na chodníku u Aquavparku
Další podnět k řešení vznesla Martina Černá – umístění zahrazovacích sloupků před aquaparkem, kde se parkování na chodníku v exponovaných časech už stalo běžnou záležitostí.
Parkování v rozporu s pravidly silničního provozu se bohužel v Kyjově stává normou i na jiných místech. Věříme, že se tím vedení města a Městské policie bude zabývat.
red.